23472212 1775059165869079 255792345743836571 n

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 

   Εργοθεραπεία  είναι η επιστήμη και η τέχνη που παρέχειτη δυνατότητα σε  ανθρώπους όλων των ηλικιών να εμπλακούν στη ζωή μέσω  του έργου. Είναι δηλ. η παροχή της κατάλληλης παρέμβασης ώστε ένα άτομο να  είναι λειτουργικό και αυτόνομο , αξιοποιώντας στο μέγιστο τις  δυνατότητές του (Σύλλογος Ελλήνων Εργοθεραπευτών ,2016) . Η εφαρμογή της σε  παιδιά που φοιτούν σε ένα ΕιδικόΔημοτικό Σχολείο ακολουθεί  την εξής διαδικασία :

1.Αξιολόγηση όλων των μαθητών του σχολείου 

2.Καταγραφή αναγκών

3.Θέσπιση στόχων

4.Σχεδιασμός εργοθεραπευτικού πλάνου

5.Δημιουργία Ωρολόγιου Προγράμματος εξατομικευμένων ή ομαδικών παρεμβάσεων

6.Συχνέςεπαναξιολογήσεις και επαναπροσδιορισμοί της παρέμβασης. 

    Κύριο μέσο και πρωταρχικός στόχος αποτελεί το παιχνίδι (Μοροζίνη ,2012).Μέσω αυτού τα παιδιά κατανοούν τον  κόσμο  γύρω τους και  αναπτύσσουν  συναισθηματική ωριμότητα ,κοινωνικές - αντιληπτικές - γνωστικές -αισθητηριακές  δεξιότητες έτσι  ώστε να εξερευνούν καινούρια περιβάλλοντα και να βιώνουν νέες εμπειρίες  (Blanche , 1999) .

    Όλα αυτά  απαιτούν τη  συνεχή  και αδιάκοπη συνεργασία μεταξύ ειδικοτήτων (ΕΕΠ & ΕΒΠ) , δασκάλων και οικογένειας. Η εύρεση του εσωτερικού  κινήτρου για  το κάθε παιδί ,η ψυχική επένδυση του στη διαδικασία αλλά  και η δημιουργία μιας κατάλληλης θεραπευτικής σχέσης μεταξύ παιδιού και εργοθεραπευτή είναι   δομικά   στοιχεία γιατην έναρξη των θεσπισμένων προγραμμάτων ( Parham & Fazio ,  2007)